Wady i zalety CMS cz. 1

CMS (ang.content management system) czyli system zarządzania treścią to określenie aplikacji internetowych ułatwiającej tworzenie stron www. Od lat najpopularniejszym CMS-em jest WordPress (oczywiście istnieją dziesiątki, a nawet setki innych, np. Joomla, Presta), którego konstrukcja pozwala na tworzenie stron zarówno osobom początkującym, jak i profesjonalistom. Jest to coś w rodzaju kompletu klocków, z których układamy nasz portal.

Zdarza się, że klienci z dużym budżetem decydują się na zakup strony stworzonej na autorskim, dostosowanym do ich potrzeb CMS. Taka strona może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Zaletą tego rozwiązania jest to, że strona „inna niż wszystkie” jest teoretycznie bardziej odporna na działania hakerów i wirusów, ale tylko pod warunkiem, że jej autor stale nad nią pracuje i ją uaktualnia.

Jednak tworzenie strony na autorskim CMS po prostu musi być drogie. Internet jest dziś środowiskiem dynamicznym, które błyskawicznie się zmienia; w odpowiedzi na aktywność hakerów, powstawanie nowych urządzeń mobilnych o bardzo różnych parametrach czy nowych systemów operacyjnych, przeglądarki i serwisy internetowe są stale aktualizowane. „Silnik” na którym działać będzie Twoja strona musi uwzględniać ten fakt. Co gorsze, również Twój budżet musi ten fakt uwzględniać. Przygotuj się na częste, i nie tanie, aktualizacje (w przypadku strony na Wordpresie większość tych aktualizacji będzie dla Ciebie niezauważalna).

Za tydzień część druga!

Creative Technology

Piotr Kaczorowski

e-mail:

tel.:


Kontakt
Pola oznaczone * są wymagane.