Czy strona www dla małej firmy to konieczność?

Wielu właścicieli małych firm zastanawia się, czy warto inwestować w stronę internetową. Dylemat ten stoi przed przedstawicielami wszelkich branż, począwszy od szewców, poprzez właścicieli salonów urody, aż po księgowych. Niezależnie od tego, czym zajmuje się Twoja firma, jeśli zastanawiasz się, czy strona www to coś dla Ciebie, zadaj sobie jedno proste pytanie: kiedy ostatnio potrzebowałeś specjalisty, jak go znalazłeś?

Nieważne, czy szukałeś akurat dobrego masażysty (bo coś strzeliło Ci w karku), czy też pilnie musiałeś kupić kwiaty (w niedzielę o godzinie dziewiętnastej), czy może szukałeś dla dzieci korepetytora z matematyki (na tydzień przed ważną klasówką). Z badań marketingowych wynika, że dziewięciu siedmiu przypadkach na sto, jeżeli szukałeś kogoś nowego, zajrzałeś do Google. Tymczasem, ponad jedna trzecia polskich firm nadal nie ma strony internetowej.

Jeszcze nie tak dawno temu w każdym domu można było znaleźć notes z adresami i numerami telefonów – nie tylko do rodziny i znajomych, ale też do sprawdzonego hydraulika, zaufanego weterynarza, dobrego fryzjera. Taki notes znajdował się z reguły w szufladce przy stoliku, na którym stał telefon. Dziś spora część z nas nie ma w domu nawet telefonu stacjonarnego, o notesie nie wspominając. To, czego potrzebujemy, wyszukujemy w internecie.

No dobrze – powiesz – a nie wystarczy, że moją wizytówkę można znaleźć w różnego rodzaju katalogach internetowych? Odpowiedź brzmi: czasem tak, czasem nie. Tego typu katalogi często są nieaktualizowane, zdarzają się nieaktualne lub błędne dane. Dlatego wielu ludzi szybko się do nich zraża i przestaje z nich korzystać.

A co z biznesem lokalnym? Czy mały, osiedlowy biznes, obsługujący tylko osoby z najbliższej okolicy, musi mieć stronę www? Cóż, tak naprawdę nic nie musisz, zastanów się jednak, czy nie warto. Nie wszyscy na osiedlu widzą Twoją witrynę z okna! Niektórzy z Twoich stałych klientów się wyprowadzą, inni przestaną Cię potrzebować. Jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów, nie ma tańszej i skuteczniejszej metody, niż dobrze wykonana i dobrze wypozycjonowana strona www.

Prosta, niedroga strona, na której podasz na przykład godziny otwarcia, kontakt do siebie, i przykładowe realizacje, może spowodować, że klient zamiast do konkurencji, trafi właśnie do Ciebie.

Creative Technology

Piotr Kaczorowski

Władysława Broniewskiego 3c/15

80-524 Gdańsk

e-mail:

tel.:


Kontakt
Pola oznaczone * są wymagane.

Wyrażam zgodę na cookie. Więcej informacji.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Zamknij