Promowanie marki w sieci to klucz do zysków. Niezbędnym elementem tej strategii jest dobra strona internetowa. Jednak co rozumieć pod pojęciem dobra? Każda z witryn WWW niezależnie od charakteru przedsiębiorstwa powinna zawierać elementy wzmacniające jej pozycję w wyszukiwarce. Mogą to być elementy SEO, funkcjonalne narzędzia nawigacyjne i gwarantujące prywatność zabezpieczenia. Jednak to dopiero kropla w morzu udoskonaleń. Poniżej znajdziesz listę pożądanych cech dobrej strony internetowej.

Czy zwykła strona nie wystarczy?

Otwieranie biznesu wymaga pracy. Samo zagospodarowanie miejsca, pracowników i finansów to jednak nie wszystko. Dziś liczy się marketing, bez którego firma ginie w morzu konkurencji. Idealnym rozwiązaniem jest oferowanie usług online. Do tego najlepiej służy funkcjonalna strona internetowa, która prezentuje firmę, oferuje usługi i umożliwia kontakt z klientem. Jednak czy to wszystko? Oczywiście, że nie.

Przy projektowaniu witryny należy uwzględnić główne cele przedsiębiorstwa. A w tym wypadku są to:

1. Zwiększenie zysków firmy;

2. Marketing mający na celu rozwiązanie problemów klientów;

3. Budowanie świadomości marki w internecie;

4. Zwiększenie sprzedaży usług i produktów w (sklepy e-commerce);

5. Pozyskiwanie nowych kontaktów i cementowanie stałej relacji z dotychczasowymi klientami;

6. Poszukiwanie nowych rynków zbytu;

7. Przedstawianie nowych usług i produktów;

8. Przypominanie o sobie (blog).

Jednak jak to osiągnąć? Odpowiedz poniżej.

Czym powinna się cechować dobra strona?

Szereg udoskonaleń strony pozwala wyjść naprzeciw potrzebom klienta, dając coś bardzo pożądanego-wartość dodaną. Co kryje się pod tym pojęciem?

Intuicyjny i logiczny charakter witryny, ułatwiający poruszanie się między podstronami;

1. Wszelkie niezbędne klientom dane, potrzebne do weryfikacji wiarygodności i jakości usług;

2. Kontakt, najlepiej na kilku płaszczyznach (email, telefon, FB, Linkedin, Instagram, Twitter);

3. Praktyczna nawigacja, skracająca czas od wejścia na stronę do zakupu/zamówienia usługi;

4. Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, z których korzysta więcej niż 50% konsumentów internetu;

5. FAQ-umożliwiający otrzymanie odpowiedzi bez kontaktowania się z obsługą klienta;

6. Odpowiednie zabezpieczenia i serwer, maksymalizujące prędkość ładowania strony.

Wszystko sprowadza się zatem do strategicznego marketingu, szybkiej obsługi klienta, prostych i zautomatyzowanych zakupów online i niesienia praktycznej wiedzy. To główne cechy dobrej tj. przynoszącej zyski strony internetowej.

Podsumowanie.

Projektanci stron internetowych znający się na fachu, wiedzą, że samo stworzenie strony nie wystarczy. Zacięcie do marketingu i przedsiębiorcze podejście wzmacnia skuteczność strony. Jeśli szukasz strony, która jest w stanie zaoferować Ci powyższe elementy, rzuć okiem tutaj.