Promowanie marki w sieci to klucz do zysków. Niezbędnym elementem tej strategii jest dobra strona internetowa. Jednak co rozumieć pod pojęciem dobra? Każdaz witryn WWW niezależnie od charakteru przedsiębiorstwa powinna zawierać elementy wzmacniające jej pozycję w wyszukiwarce. Mogą to być elementy SEO, funkcjonalne narzędzia nawigacyjnei gwarantujące prywatność zabezpieczenia. Jednak to dopiero kropla w morzu udoskonaleń. Poniżej znajdziesz listę pożądanych cech dobrej strony internetowej.

Czy zwykła strona nie wystarczy?

Otwieranie biznesu wymaga pracy. Samo zagospodarowanie miejsca, pracowników i finansów to jednak nie wszystko. Dziś liczy się marketing, bez którego firma ginie w morzu konkurencji. Idealnym rozwiązaniem jest oferowanie usług online. Do tego najlepiej służy funkcjonalna strona internetowa, która prezentuje firmę, oferuje usługi i umożliwia kontakt z klientem. Jednak czy to wszystko? Oczywiście, że nie.

Przy projektowaniu witryny należy uwzględnić główne cele przedsiębiorstwa. A w tym wypadku są to:

1. Zwiększenie zysków firmy;

2. Marketing mający na celu rozwiązanie problemów klientów;

3. Budowanie świadomości marki w internecie;

4. Zwiększenie sprzedaży usług i produktów w (sklepy e-commerce);

5. Pozyskiwanie nowych kontaktów i cementowanie stałej relacji z dotychczasowymi klientami;

6. Poszukiwanie nowych rynków zbytu;

7. Przedstawianie nowych usług i produktów;

8. Przypominanie o sobie (blog).

Jednak jak to osiągnąć? Odpowiedz poniżej.

Czym powinna się cechować dobra strona?

Szereg udoskonaleń strony pozwala wyjść naprzeciw potrzebom klienta, dając coś bardzo pożądanego-wartość dodaną. Co kryje się podtym pojęciem?

Intuicyjny i logiczny charakter witryny, ułatwiający poruszanie się między podstronami;

1. Wszelkie niezbędne klientom dane, potrzebne do weryfikacji wiarygodności i jakości usług;

2. Kontakt, najlepiej na kilku płaszczyznach (email, telefon, FB, Linkedin, Instagram, Twitter);

3. Praktyczna nawigacja, skracająca czas od wejścia na stronę do zakupu/zamówienia usługi;

4. Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, z których korzysta więcej niż 50% konsumentów internetu;

5. FAQ-umożliwiający otrzymanie odpowiedzi bez kontaktowania się z obsługą klienta;

6. Odpowiednie zabezpieczenia i serwer, maksymalizujące prędkość ładowania strony.

Wszystko sprowadza się zatem do strategicznego marketingu, szybkiej obsługi klienta, prostych i zautomatyzowanych zakupów online i niesienia praktycznej wiedzy. To główne cechy dobrej tj. przynoszącej zyski strony internetowej.

Podsumowanie.

Projektanci stron internetowych znający się na fachu, wiedzą, że samo stworzenie strony nie wystarczy. Zacięcie do marketingu i przedsiębiorcze podejście wzmacnia skuteczność strony. Jeśli szukasz strony, która jest w stanie zaoferować Ci powyższe elementy, rzuć okiem tutaj.